Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza chování měniče při řízení PMSM motoru
Buchal, David ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem programového řešení pro mikrokontrolér AURIX TC234 od společnosti Infineon Technologies, které umožní vzorkování signálu s požadavkem na co nejkratší periodu vzorkování a na libovolné nastavení okamžiku zahájení měření. Toto řešení je následně přidáno do ukázkové aplikace vektorového řízení bezkartáčového stejnosměrného motoru a otestováno. Získané hodnoty lze dále využít například pro analýzu průběhu proudů motoru, ze kterých by mohlo být možné posoudit stav spínacích tranzistorů měniče.
FPGA modul pro řízení BLDC motorů
Makówka, David ; Kváš, Marek (oponent) ; Valach, Soběslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi řízení BLDC motorů za využití FPGA čipů a také návrhem měniče pro kompletní realizaci. Pro řízení BLDC motoru byla implementována šestikroková komutace, pro budoucí usnadnění implementace vektorového řízení. Vektorové řízení bylo navrženo v prostředí MATLAB Simulink v semestrální práci. Cílovou platformou byla zvolena FPGA deska Basys 3. Měnič byl navržen pro BLDC motory do 6 A. Ošetření chybových stavů je řešeno především integrovaným obvodem DRV8305. Chyby jsou dále posílány do řídící desky Basys 3, která umožnuje další zásahy do řídícího hardwarového popisu. Struktura řídícího programu je navržena pro snadné ladění parametrů. Umožnuje změnu jednotlivých parametrů za chodu a fáze řízení jsou procházeny jednotlivě. Snímání napětí a proudů fázemi je prováděno za použití analogově-digitálního převodníku.
Řízení BLDC motoru se setrvačníkem
Macháček, Jan ; Otava, Lukáš (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá senzorovým řízením BLDC motoru metodou FOC (vektorového řízení). Jako měnič pro BLDC motor je v první části použit měnič od firmy ST Microelectronics, v druhé části je použit měnič vlastní výroby. Oba měniče jsou osazené mikrokontrolérem STM32F303, speciálně navrženým pro řízení BLDC motorů. Je zde použit dvaceti dvou pólový motor se zabudovaným magnetickým enkodérem. Dále je zde popsán testbed pro testování reakčního momentu motoru při brždění v závislosti na připojené zátěži a jsou zde proměřeny zátěžové charakteristiky motoru při různých metodách brždění. Reakční moment motoru je měřen senzorem mechanického napětí. Je zde popsána funkce aktivního omezovače napětí napájecí sběrnice.
Simulation of the Drive with Synchronous Machine and its Evaluation using a Real System
Tkadlec, Josef ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
The thesis deals with modeling of PMSM, its parameters and their measurement. In addition there is described a model of inverter taking into account a dead-time effect. These models are implemented with other blocks in Matlab/Simulink and together form library for FOC called FSL_MC_TOOL. Another part of the thesis is dedicated to parameters of a real PMSM measurement and identification. These parameters are used in example simulations in order to check the simulations and evaluate simulation accuracy.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
HIGH POWER-EFFICIENT SENSORLESS CONTROL OF SYNCHRONOUS RELUCTANCE MOTOR
Mynář, Zbyněk ; Talla,, Jakub (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Synchronous reluctance motors are becoming a more and more popular alternative to the AC induction machine for their relatively high power efficiency, low cost, and high robustness. Full utilization of benefits of sensorless control and high power efficiency are being complicated by non-linearities of the motor, especially magnetic saturation. The beginning of this work is dedicated to an inference of the mathematical-physical model of SynRM and an overview of existing state-of-the-art sensorless power-optimal algorithms. The core of this work is then the introduction of the SynRM state and parameter estimator, which is based on a new approach to measurement and utilization of phase reluctances. The key elements of the algorithm are a new methodology for measuring phase reluctances, a PWM switching scheme that allows to reduce switching losses and to measure phase reluctances from zero speed, and finally the integration of these measurements with the SynRM mathematical model using extended Kalman filter. The experimental part of the thesis then discusses the real measurement results obtained with the proposed algorithms and several selected state-of-the-art algorithms.
Návrh a výroba dvoukolového nestabilního robotu
Vecheta, Vít ; Dobossy, Barnabás (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
První část této práce obsahuje rešerši obdobných nestabilních robotů, jejich pohonů a řídící elektroniky. Praktická část se zabývá samotným návrhem a výrobou dvoukolového nestabilního robotu. Nejdříve je proveda simulace, pomocí které jsou určeny potřebné parametry motorů a ostatních komponent. Následně je vytvořen návrh mechanická konstrukce a elektroniky. Praktickou část uzavírá návrh řízení pomocí kaskádního PID regulátoru. Závěrem jsou zhodnoceny balanční schopnosti robotu, chyby návrhu a možná vylepšení do budoucna.
Realizace mechatronické demonstrační pomůcky
Fedor, Filip ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Friml, Dominik (vedoucí práce)
Práce se věnuje sestavení mechatronické demonstrační pomůcky s využitím PMS motoru. Skládá se z pěti částí. První část obsahuje přehled mechatronických pomůcek a je v ní vy- brána vhodná pomůcka pro realizaci. Druhá část se věnuje způsobům řízení PMS motorů, zejména FOC algoritmu. Ve třetí části je realizováno demonstrační řízení polohy a mo- mentu PMS motoru. Ve čtvrté části je vybrán vhodný motor s využitím matematického modelování. Pátá část se zabývá sestavením a testováním mechatronické pomůcky.
Algoritmy monitorování a diagnostiky pohonů se synchronními motory
Otava, Lukáš ; Glasberger, Tomáš (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Pohony se synchronními motory s permanentními magnety jsou stále častěji využívány v široké oblasti aplikací. Tyto pohony však trpí nežádoucími poruchami. Disertační práce se proto zaměřuje na poruchu vinutí třífázového motoru a na poruchy senzorů regulační smyčky pohonu. Práce prezentuje model synchronního motoru s poruchou typu mezizávitový zkrat jedné fáze. Je provedena analýza průběhu elektrických a mechanických veličin motoru během působení poruchy. Model byl verifikován pomocí měření na testovací platformě průmyslového synchronního motoru s emulovanou poruchou. Následující část práce shrnuje algoritmy pro detekci mezizávitového zkratu uvnitř jednoho fázového vinutí. Nejprve jsou ověřeny konvenční metody pracující na základě analýz statorového napětí a rezidua statorových proudů. Následují tři autorem vytvořené algoritmy detekce poruchy, které využívají rozšířený Kalmanův filtr společně s modifikovaným modelem motoru. Je popsána implementace algoritmů na mikrokontroléru a jsou vyhodnoceny experimentální výsledky detekce poruchy vinutí s emulovanou poruchou za různých situací. Algoritmy ověření funkce senzorů regulační smyčky PMSM motoru, popsané dále, doplňují detekci poruchy vinutí. Poslední kapitola spojuje algoritmy detekce poruchy vinutí a detekce poruchy senzorů, a tím vytváří celkový diagnostický algoritmus poruchy pohonu.
Field Oriented Control Of Pmsm Using Aurix Tricore Microcontroller
UresCiriaco, Marta
This article deals with the application of Field oriented control, or Vector control, to regulate a Permanent magnet synchronous motor. The development is going to be done configuring all the needed peripherals of a microcontroller as well as implementing standard communication protocols such as SPI. For the application of this technique of control it will be required to use PWM signals and 3-phase inverter bridge. Also several calculation and transformations to the measures will be made. The main objective is to control the speed and torque of the motor in cascade close loop.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.